November 4, 2019

Kekuatan

Perkara yang sama, harus aku lalui.

Jaraknya hanya setahun yang lalu.

Dahulu aku ambil pendekatan, langkah kali ini yang paling akhir dan janji takkan berulang lagi. 

Tapi semuanya sudah dalam perancanganNya. 

Perjuangan aku kali ini aku gagahkan. 

Aku cuba perbaiki dari kesilapan silam. Namun aku tahu dimana aku punya kekuatan. Dan semakin hari aku semakin hanyut dilautan. 

Menjentik hati, kian tak berkesan. Mungkin itu memang sudah ditakdirkan. 

Kadang aku fikir, ini ujian untuk aku perbaiki kelemahan. Tapi aku sedia sudah lemah. 

Terhiris bak seribu kali hirisan, lalu ditambah air limau perahan. Itu ibarat sebuah perasaan. 

Aku berdoa, agar aku dapat membisik pada hatinya. Aku berdoa agar aku mampu mengusik memori memorinya. Aku berdoa agar dapat mengingatkan dimana kekuatannya dulu menggenggam sebuah perasaan penasaran saat aku tiada apa jawapan untuknya. Aku berdoa untuk kali terakhir. Diakhir ini, apa jua keputusan, aku yakin itu adalah yang terbaik. 

Hafizz Nasruddin - Nov 2019

No comments:

Post a Comment

Entri terkini

Busuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...