December 12, 2012

12/12/12 detik bermakna



12/12/12

Ramai orang pilih tarikh ni sebab cantik susunannya.

Ada yang pilih untuk jadikan sebagai hari bahagia dengan nikah.

Ada pulak yang kata 12/12/12 sebagai tarikh akhir dunia.

Ish Ish Ish! Tak patut.

Mentang-mentanglah 12 tu yang terakhir, dah takda lagi nombor yang cantik susunannya macam tu lagi untuk tahun berikutnya.

Kita ni orang Islam, tak sepatutnya bertanggapan macam tu. Syirik! Dosa besar nanti.

Cukuplah sekadar mengingati sebagai tarikh yang unik dan tak terbawa-bawa sampai timbul syirik.

Dan apa yang penting, hari ini 28 Muharram 1434H. Memang ramai tak berapa ambil tahu kan.

Aku pula anggap tarikh ni sebagai tarikh yang bermakna sebab hari ni aku & family berpicnik.

Sebenarnya hari ni mama punya schedule ambil ubat kat Hospital Selayang.

Dah alang-alang ke Selayang, aku suggest kat ayah pergi FRIM, Kepong.

Pukul 11 setel ambil ubat, pergi kat Cafe untuk lunch dan terus ke sana.

Dekat tiga jam ktorg mandi manda. Habis je mandi, hujan lebat turun.

Nasib baik sempat tukar baju.

Aku malas dah nak bebel banyak-banyak, korang tengok jela gambar yang sempat aku snap kat sana.


Kesejukan!


Airnya memang jernih & sejuk.

Ayah & adik aku pun ikut sama.





Tengok gambar pun dah tau, sememangnya mendamaikan.


Terbaik!

Bergambar sebelum tukar baju.

Kemudahan kat sana semuanya tip top. Puas hati bila anda kesana. Walaupun terperosok kat kota raya yang penuh dengan kesibukan dunia, hakikatnya ada sata tempat yang boleh mencari ketenangan jiwa, keamanan dan keharmonian dari hiruk pikuk bandarraya.

No comments:

Post a Comment

Entri terkini

Busuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...