February 2, 2012

FACEBOOK dan kita





Facebook?

Siapa rasa laman sosial ni banyak faedahnya.?

Bagi yang bijak menggunakan kesempatan dalam kemajuan teknologi kini, mungkin mereka beranggapan laman sosial Facebook ni banyak bermanfaat kepadanya.

Tapi, bagi yang selalu menyalahgunakannya? Apa pula manfaat yang mereka dapat?

Kebanyakan masalah remaja kini bermula daripada Facebook. Mungkin ada yang menyedarinya, dan mungkin juga ada yang belum sedar.


Contoh, seorang perempuan mula berfacebook hanya dengan suka-suka. Kemudian mula mengupload gambar-gambar yang mendededahkan aurat mereka dengan tujuan bagi mendapatkan banyak perhatian dan seterusnya lebih banyak kenalan yang berlainan jantina akan menambah sebagai rakan. Dalam ramai-ramai yang add, pulak dah ada yang terpikat dengan dia. Dan mulalah bercouple. Dan seterusnya .....   Faham2 sendirikan..

Dan satu lagi pula macam kes kat bawah.




KANGAR: Akibat perang Facebook, seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun dibelasah, termasuk dipijak dan ditendang sekumpulan kira-kira 15 pelajar perempuan dari sekolah sama berhampiran sebuah sekolah menengah di sini, petang kelmarin. 

Mangsa dipercayai diserang berikutan beberapa komennya di dalam laman sosial Facebook, baru-baru ini, yang dikatakan mengeluh kerana asyik dibuli sejak lebih sebulan berpindah ke sekolah itu, awal tahun ini.
Sambungan > Berita Harian




Kongklusinya, Setiap ciptaan dan sesuatu yang berlaku itu mempunyai kebaikannya. Hanya kita yang menilai dan menganggapnya buruk dan sebaliknya..




1 comment:

  1. kadang2 rasa dah taknak ada FB
    JEMPUT SINGGAH ENTRI TERBARU
    NEXT TOP BLOGGER 1 EPISOD 4
    http://awieomar.blogspot.com/2011/05/next-top-blogger-1-episod-4.html

    ReplyDelete

Entri terkini

Busuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...