June 26, 2011

Mengapa aku seorang blogger?

Assalamualikum.. Salam 1Malaysia & salam ukhuah..

Hmm.. Aku rasa sbelum ni pokcik ben ada buat segmen pasal tajuk entri aku. Dah lame jgk laa.. Dalam bulan 4 gitu.. Mase tu ak baru-baru lagi dalam dunia blogger. Tak tau pape lagi. Entri pun masih melalut & takda hala tuju. Yang aku tau, p kat dashboard bace update entri blogger2 senior. Dah itu yang aku tau. Buat sekadar yang termampu okey.  Berbalik kepada topik.

Kenapa aku create blog?

Aku create blog sebab aku rase blog nie sebagai satu medium untuk aku bersuara, bersosial, isi masa lapang& meluahkan perasaan. Tapi cara aku luahkan perasaan bukan macam sesetengah blogger. Dorg buat blog macam diari dorg. Segala kisah suka dan duka ada kat dalam tuu. Aku ada cara aku yang tersendiri. Trademark aku "blog aku, ikut suka aku laa!". Dari segi bersuara pula.. Aku nie jenis orang yang tak suka bersosial nun kat luar sana. Bukan apa.. Aku takut hanyut terjebak buat benda2 tak elok kat luar sana. Rokok, rempit, lepak or pape jela. Buang masa je. So, katakan tidak pada rokok & rempit. Dalam blogger nie aku dapat meluaskan jaringan ukhuah sesama blogger. 1 Blogger 1 Malaysia.. Tak begitunya. 

Plus, aku nie jenis tak minat baca buku, novel, komik etc. Tapi dalam blog, aku seorang yang rajin berblogwalking. Aku akan masuk ke blog2 yang aku follow, baca entri dorg. kadang2 tu sambil usha tuan tanah. kot2 la berkenan dihati. Bak kata pepatah "sambil menyelam, minum air". Dari situ aku banyak dapat info2 baru yang bermanfaat untuk aku dan rakan-rakan facebook melalui butang like & share. Masa aku yang terluang juga dapat dimanfaatkan dengan sempurna. 



Moral of the story ialah:
  1. Add la aku kat facebook
  2. Tekan butang follow kat twitter dan blog.
  3. SAY NO TO REMPIT & SMOKING.
  4. SAMBIL MENYELAM MINUM AIR.

Target hari ini : habiskan hafal Surah Sajadah untuk SMA.
July is coming soon.

No comments:

Post a Comment

Entri terkini

Busuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...