September 4, 2011

Segmen Raya : Mercun Kegemaran Aku



Assalamualaikum..  Salam Syawal & 1 Malaysia.


Mercun oh mercun!!

Hobi setiap rakyat malaysia menjelang raya. Berdentam-dentum di udara mahupun didarat. Pancaran cahaya berwarna-warni menambat hati si pembakar dan penonton.

Mercun kegemaran aku, mercun ketupat. Walaupun rupamu bersegi tiga, tetapi bunyi letupanmu tetap menjadi pujaan hatiku. Apa? korang tak kenal mercun ketupat...  Ish.. ish.. ish..  kuno lah..  Ni ha gambar mercun ketupat..






Memang dah jadi rutin tahunan aku, bila raya aku p ikut sepupu aku main mercun.. Berperang satu kampung, lawan mercun sapa yang paling kuat. Sanggup bangun awal pagi sebelum subuh semata-mata mercun. Bila bulan puasa, bukan main liat lagi nak bangun sahur. Sampai dikejutkan mama berkali-kali.

Situasi sahur.

Mama : Fiz! bangun sahur.

Aku : Yay!!! mama buat ho..ho..ho..horlicks ea..

Mama : Ho..ho..ho..hotak kau! bangun sahur!!!


p/s : citer rekaan.

Okay..
Sudah cukup la tu cerita aku. Ayuhlah sama-sama kita sedekahkan Al Fatihah kepada arwah Noramfaizul,41, yang terkena tembakan di Mogadishu,Somalia.




Salam Merdeka Raya



Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir & Batin


No comments:

Post a Comment

Entri terkini

Busuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...